
vrijdag, november 21, 2003
Canon gaat onverdroten voort met het promoten van haar digitale camera's op basis van analoog geschoten foto's (vaak niet eens met Canon-apparatuur gemaakt). Hing Perpignan in september al vol met analoge prijswinnende foto's met de vette kop Canon Digital, nu is men begonnen met korte documentaire-achtige reclamefilmpjes waarin bekende fotojournalisten (zoals Erik Refner) over een van hun foto's vertellen, onder de titel The Shot.
Na afloop komt dan nadrukkelijk de tekst Canon Digital 300D in beeld, de suggestie wekkend dat de besproken foto met die camera is gemaakt. Van de foto's in de afleveringen die ik tot nu toe gezien heb was er niet één met een digitale camera gemaakt. Canon is erg sterk in PR-trucjes, maar dit komt wel erg in de buurt van volksverlakkerij.
Na afloop komt dan nadrukkelijk de tekst Canon Digital 300D in beeld, de suggestie wekkend dat de besproken foto met die camera is gemaakt. Van de foto's in de afleveringen die ik tot nu toe gezien heb was er niet één met een digitale camera gemaakt. Canon is erg sterk in PR-trucjes, maar dit komt wel erg in de buurt van volksverlakkerij.